tisdag 30 mars 2010

Hur det gick i Askeby, Pelle & Anna samt lärjungaträning!

Dagarna har gått fort, fort! I söndags fick Jenny och jag förmånen att besöka Elimförsamlingen i Askeby för att hålla i en familjefest! Upp tidigt, tidigt på morgonen och bila ner till Askeby (nära Linköping) Deras kyrkolokal är en gammal verkstad som de har gjort om. Det var fräsh och snyggt. Ovanlig kyrka med multifunktion. Barn, föräldrar och församlingsmedlemmar var med på familjefesten. Vi körde vårt vanliga program med tävlingar, sång, lotteri men också undervisning från Bibeln och lovsång. Allt gick bra och efter en fika satt vi i bilen för att hinna med till gudstjänsten i SOS Church! Den här söndagen var Pelle och Anna Svernedal ansvariga för barnkyrkan så Jenny och jag lutade oss tillbaka för att lovsjunga med Julia, blir ledda i mötet av Walter och undervisas av Johannes. Vilken team mina damer och herrar... oj, oj.

Det är kul att resa runt och ha lite barnmöten ibland. Jag hoppas att kunna göra det lite oftare i år. Kanske något besök i månaden. Jag jobbar på en websida som ska presentera våra barnmöten och jag hoppas kunna bidra med något till barnverksamheten vid våra besök.

Jag har fått frågan om vad jag gör förutom barnkyrkan, svaret är...man försöker göra lärjungar så gott man kan! I söndags var en bra dag som resulterade i minst två frälsta män, ett andedop och två eventuella dop redan nästa söndag. Medlemmarna i vår husförsamling är så grymma på att bjuda med människor! Jenny och jag får hjälpa, styra upp, uppmuntra och stödja dessa skördemaskiner! Husförsamlingen! Vi är stolta över er....
Tack Elimförsamlingen och pastor Daniel Zethson för att vi fick besöka er!
Tack Pelle och Anna för att ni skötte Barnkyrkan!

1 kommentar:

  1. Du är världens bästa barnpastor baby!

    -Din tjej

    SvaraRadera