söndag 14 mars 2010

Bibeltips: Bibeln för de allra minsta!

Fortsätter med mina tips om BARNBIBLAR. Jag har tidigare tipsat om flera bra barnbiblar och har här ännu en. Bibelbutiken.se hade en rea på barnbiblar (fram till 31 mars) och jag köpte fyra olika på en gång. Ska recensera dem kommande dagar...

Den första Bibeln är "Bibeln för de allra minsta" som en en Bibel för......ja, just det......de allra minsta. Mycket enkel, stora bilder och enkel text. Max 4-5 korta meningar per sida med stora tydliga bokstäver. Vissa sidor har endast en mening. Du har här de mest kända berättelserna ur Gamla och Nya testamentet. Perfekt Bibeln för de barn som inte är mycket äldre än 1 år. Peka på bilder, läs en mening, lite specialeffekter från dig och vips så har du en bibelstund med ditt mycket unga barn. Den är bra och precis som barnkläder så kommer ditt barn att växa ur den snart...... men inga problem...... för det finns så många andra varianter för högre åldrar.

Det är Bokförlaget Libris som ger ut den. Går att köpa på http://www.libris.se/ eller som jag tidigare skrev http://www.bibelbutiken.se/ där det nu är rea två veckor till.

Mitt betyg: 5 av 5. Bästa bibel jag har sett för riktigt små barn!
Kostar 99 kr i Bibelbutiken (+ frakt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar