tisdag 2 mars 2010

Barnen i staden Same (Tanzania)

Idag ber jag en hel del för barnen i staden Same i Tanzania. Mission SOS planerar en festival där i maj och jag funderar på hur vi, på bästa möjliga sätt kan förmedla evangeliet om Jesus till barnen i området. 43 % av Tanzanias befolkning är i åldrarna 0-14 år! 43 %!!! Det är ju snudd på halva befolkningen! Hur kan vi nå dem? Hur kan vi förmedla Jesus på ett sätt de förstår och kan ta till sig? Ja, just det ber och funderar jag på just nu....I vilken skala den än blir i så ber jag att ett stort gäng barn ska få en kontakt med sin skapare och pappa!

Annars så var det kul att se inspelningen av Andreas och Emmas Gustafssons barnmöte i SOS Kids i söndags! Barnen hade kanonkul och det såg Andreas & Emma också ut att ha....även om de svettades en del också!! Haha! Barn är bara extraordinära!

Be gärna med mig för 43 % av Tanzanias befolkning = Barnen!

1 kommentar:

  1. Älskling! Låt oss predika Jesus för 43% av befolkningen i Tanzania! Vad jag längtar!

    SvaraRadera