lördag 17 april 2010

Voxbiblia! Lyssna till bibeln!

Den här veckan har jag inte läst min Bibeln. Jag har lyssnat. Surfade in på http://www.voxbiblia.se/ som är en site där hela Bibeln har blivit uppläst och inspelad. Så en stund varje dag har jag suttit med kaffet och lyssnat på 1 Samuelsboken.

Voxbiblia kan exempelvis användas på ett bra sätt om någon i din omgivning har lässvårigheter men gärna vill ha mer av Bibeln i sig! Jag har redan tipsat folk med dessa svårigheter om möjligheten. Samtidigt är det ju ett fantastiskt sätt att stå och exempelvis diska och samtidigt får några kapitel ur Guds ord i sig. Mums! ....för diska är inte så kul annars....

Vill man lyssna på engelska så finns King James Version också tillgänglig. Den svenska versionen och denna är gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar