måndag 8 februari 2010

Nya barn varje vecka...

Det känns som om SOS Church har lagt in en växel till och vi får ständigt fler besök av människor som är hos oss för första gången. Massivt kul så klart och det medför att vi får se nya barn i Barnkyrkan! Vi har haft nya barn flera söndagar på rak nu (förutom de nya som var med på "All Nations Café") Alla som besöker Barnkyrkan för första gången får en Cd med berättelsen om Jesus röstinspelad. Det är alltid kul att ge ut dem. SOS Kids är internationella precis som hela SOS Church! Många av de nya barnen har varit av sydamerikanskt ursprung och ibland får vi tolka både till spanska och engelska!

I söndags berättade jag historien om Ananias och Safira. Vi går ju igenom Apostlagärningarna kapitel för kapitel. Gårdagens berättelse är inte helt enkel att förklara för barn men jag tror att jag lyckades få ut huvudbudskapet om respekt för Gud

Jag har suttit hela dagen och forberett delar av undervisningen om barn och ungdomar som jag ska ha på SOS Missionbibelskola 18,19 och 22 februari. Det ska bli skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar