måndag 22 februari 2010

1 av 12.....

1 av 12 barnmöten blir lite stökigare än vanligt. Ungefär så skulle man kunna säga. I söndags var det så och vi avslutade barnmötet 10-15 minuter för tidigt helt enkelt för att det var för mycket prat och jag tröttnade på att behöva ryta till gång på gång. Men lite vettigt fick vi gjort i alla fall. När det var dax för undervisning fick barnen möjlighet att själva berätta vad vi har gått igenom sedan årsskiftet. Vi har pratat om Apostlagärningarna och de turades om att berätta om händelserna fram till slutet av kapitel 5 där vi är nu. Vad duktiga de är! Tillsammans hade de en grym genomgång av de som hände (med lite hjälp av några bilder)

Vi kommer dock igen! Nästa gång jag har barnkyrkan tar jag ett allvarligt snack med barnen, de tar till sig det jag säger och är blir mycket lugnare en period framåt. Barnen i SOS Kids är fantastiska, trots det som hände i söndags!

Idag undervisade jag om ungdomsarbete på SOS Missionsbibelskolan. Väldigt kul att undervisa, jag trivs mycket i den rollen. Att undervisa barn är jättekul men även att få dela lite mer avancerat för en äldre publik. It´s nice!

Förresten. Har du anmält sig till bibelskolan än? Är du en av nästa årskurs elever? Om du funderar över vad du ska göra till hösten så är detta en störtskönt förslag. Klicka in på SOS Missionsbibelskola.com.

1 kommentar: