måndag 5 oktober 2009

Intervju med Lasse Nylén

När jag var barn på 80-talet hade jag flera barnkassetter med Lasse Nylén. Han dramatiserade och var riktigt grym på att berätta evangeliet för barn! Jag lärde mig mycket om Jesus som barn och har nu i vuxen ålder tagit efter vissa av hans berättartekniker.... Han var fantastisk på att berätta för barnen om Jesus!

Nu jobbar Lasse med något som heter Levande Familjer och jag snubblade in på en webintervju som Ulf Ekman hade med honom nyligen. Klicka här för att komma till den. Väldigt intressant samtal om bland annat barnfamiljer och vikten av att nå Sveriges barn med evangeliet.....
.....Så fram med en kopp kaffe nu och sätt dig ner vid datorn för att lyssna till vad han har att säga. Viktigt, viktigt.

Senare under veckan ska jag rapportera från söndagens barnmöte i SOS Church. Det var riktigt bra!
4 the Kids!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar