onsdag 9 september 2009

Bibel till dina barn! Tips 1


Jag har köpt tre barnbiblar som jag vill tipsa dig om. Jag kommer att blogga om dem kommade vecka. Vi börjar med "Story Bibeln"

Jag hade aldrig träffat på denna underbart snygga Bibeln förän i somras. Illustrationerna är det snyggaste jag har sett i en bibel någonsin. Riktigt sköna och roliga!

Bibeln rekomenderas för barn 4-8 år och har över 400 sidor. 106 av Bibelns berättelser har tagits med och förenklats i språket. Underbar bibel att sätta sig med och läsa högt för dina barn.

Skrivet i butik om denna bibel :
StoryBibeln återberättar livfullt de mest älskade bibelberättelserna och kommer att fängsla de unga läsarna. Boken innehåller bland annat: Noas ark, David och Goljat, Daniel i lejongropen, Jona och den stora fisken, Jesu födelse, Det förlorade fåret.
Alla sidor i StoryBibeln innehåller fräscha, häftiga, färgglada bilder och spännande bibelberättelser från mer än 100 av barnens favoriter, skrivna på ett enkelt språk. Barnen älskar att läsa den själva - eller att någon läser den för dem.
StoryBibeln kommer att plantera Guds ord i deras hjärtan.


Kort om StoryBibeln kan du ockå läsa här!

Betyg 5 av 5! Jag rekomenderar den absolut! Den är billig också! Och robust!

Du kan köpa den på...
www.kmbornelings.se/ för 99 kr + frakt eller på Arken för 119 kr + frakt, men allra billigast på Adlibris.se 77 kr.

Ett bra köp alltså. Om du går till SOS Church en söndag och vill kolla in StoryBibeln får du gärna fråga mig så ska jag visa dig den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar