torsdag 6 augusti 2009

Dagen då jag tog emot Jesus!

Jag minns dagen väl. Det var 16 april 1989. Jag var 8 år och min familj var bosatt i Spanien där vi bodde tills sommaren 91. Det var en söndag och mina föräldrar och jag hade kommit hem från ett kvällsmöte. Nja, hemma var vi inte utan den natten sov vi i "NUEVA IMAGEN". Det var ett behandlingshem som pappa och församlingen i Lerida (Spanien) drev. Narkomaner och alkoholister fick komma dit och bo ett år för att försöka bli av med sitt missbruk.

I alla fall så sitter jag på mamma och pappas säng, mamma är i rummet. Plötsligt så frågar jag om det här med att bli frälst och morsan börjar att berätta. Jag hade ju lyssnat i söndagsskolan och suttit på många möten under uppväxten men aldrig tagit ett beslut att ta emot Jesus i mitt liv. Det var självklart att man trodde på Jesus men jag ville göra det på riktigt. Be en frälsningsbön! Så vi gjorde det och jag skrev ner det i min bibel med stora bokstäver (bilden) (Jag hade en mindre snygg skrivstil då...har inte förbättrats mycket sedan dess...) "Yo me entrege el 16 de abril del 1989" "Jag överlämnade mig den 16 april 1989. Jag räknar det som dagen jag överlämnade mig till Jesus. 8 år gammal.

Vad vill jag säga med detta? Jo, att om något barn i din omgivning vill ta emot Jesus så tar du det såklart på allvar, även om barnet är ganska ungt. För du kan vara den som leder barnet till Jesus "på riktigt"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar