onsdag 17 juni 2009

Lär barn att fiska!

Jag hörde en pastor säga följande mening "Ge en man en fisk så är han mätt över dagen - Lär honom att fiska så är han mätt hela livet!" Så sant! Det är en princip som jag har funderat över när det gäller kyrka för barn. Jag tror att vi gör mer nytta genom att inte bara dra en bra bibelberättelse (det är också bra!) utan OCKSÅ lära dem principen bakom och att själva söka efter andlig "mat". Vi gör fel om vi underskattar barns förmoga att själva ta till sig det som Gud serverar. Så låt oss både ge dem mat men också lära dem att fiska på deras sätt. Föräldrar: Investera i en riktigt bra seriebibel till de barn som har lärt sig läsa. Jag kommer ihåg hur mycket jag själv läste i min seriebibeln när jag var runt 7-11 år. Jag läste igenom den gång på gång!

1 kommentar:

  1. Ni kommer att bygga Stockholm grymmaste barnkyrka!! Ge järnet!

    SvaraRadera