måndag 7 juni 2010

Marathon: 40 timmar efter målgång

Kroppen känner definitivt av att man nyss sprang runt i Stockholm i över 5 timmar. Det är nu 40 timmar sedan jag gick i mål på årets Stockholm Marathon. Vilken folkfest det var! Jag blir gladare för varje dag över att jag lyckades! Min fantastiske vän Daniel Elvelyck var 41 minuter snabbare än jag, med en totaltid på 4,41. Själv är jag nöjd. Målet var att komma runt och inte bli sist. Det klarade jag. Hade över 800 löpare bakom mig förutom ca 750 som bröt innan de var i mål. Måste beundra vissa krutgummor och gubbar som var en bit över 55 år och hade bra tryck i dojorna!

Första varvet tog jag det lugnt för att spara krafter. Jag njöt av publiken i Stockholm, lärde mig var SVT har sin huvudbyggnad och tittade på allt vackert i vår huvudstad. Kollade även efter kändisar i publiken och såg en del. Anja Pärsson, Bosse Bildoktor, Ian Wachtmeister, en hockeytränare från elitserien och ett nyhetsankare från SVT vars namn jag inte vet var de jag lyckades hitta.
Nu är både barnfestival i Tanzania och Marathon över och de "lite vanligare" vardagslivet återkommer. De betyder ju inte mindre spänning, bara spänning av annat slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar