söndag 31 maj 2009

Nu bygger vi barnkyrkan!

Igår byggde vi barnkyrkan! Bokstavligt talat! Tommy och jag fixade väggarna till vad som kommer att vara barnpassningsrummet. Vi byggde var sin vägg, Tommy den svåra och jag den lätta! Vi är båda amatörer men jag är det mer än han! Sedan ägnade jag mig mest åt att riva ner gamla rör från taket som inte används längre. I "barnpassningsrummet" kommer barnen som är 1,5-5 år att kunna leka under gudstjänsterna. Ett förslag på namn till rummet som jag har fått är "Kids Zone". Ja, inte helt tokigt. Är det någon annan som har ett förslag? (Ja, Jens jag har sett dina förslag....! De var fantastiska...not!)

1 kommentar:

  1. Susann Hedman Niemi1 juni 2009 kl. 10:11

    Ska vi ha engelska uttryck eller kanske något som dessa barn upp till fem år kan relatera till på ett positivt sätt? De är mycket smarta och det är viktigt att de känner att det är här som de vill vara. Det kan de förstås känna ändå när de varit här och provat på, men redan innan, pga namnet, är det bra om de känner en attraktion, även för föräldrarna. Vad sägs om Lekstugan, Lustiga Rummet/Huset, Roliga Timmen, Skoj med Jesus eller Buskulan? Det skapar en hel del förväntningar som vi måste leva upp till men det är nog bara nyttigt, eller hur? Kramar till er alla för att ni är så fantastiskt duktiga! Min man och jag har lite värdsliga problem som vi måste klara ut men vi se snart hoppas vi! Saknar er! Kram igen Sussi och Paul Niemi

    SvaraRadera