tisdag 28 juli 2009

Gåvan att ta emot gåvor!


Bibeln talar om gåvan att ge frikostigt men frågan är om det finns en gåva att HITTA och TA EMOT gåvor?! I så fall är jag inne i en period med mycket sådant just nu! Pingstkyrkan nere i Malmö har en skola som skulle ge bort lite möbler. Jag känner vaktmästaren där och av en händelse så nämdes det i vårt samtal. Vips så hade SOS Church snabbt och enkelt fått möbler för minst 5000 kr helt gratis. Det är framför allt bokhyllor och andra förvaringsmöbler som vi kommer att utnyttja i förådet i våra nya lokaler. Jenny och jag hyrde en kärra när vi var i Malmö förra helgen och tog med dem upp till SOS Church. Svägerska Lorena och en vän hjälpte till att lasta av.


Samtidigt har Bibelskolan fått en annan gåva av Europaporten/ICBI som är värd 10 000 -tals kronor... men det nämner jag inte här. Fantastiskt!

Så......det trillar in gåvor som kommer att användas väl av oss. Mmm..... jag kanske har "Gåvan att vara på rätt plats vid rätt tillfälle och hitta rätt saker för 0 kr" Har vi en bibelvers på det?

Grattis till familjen Kvist! Underbart! Jag har en lista där jag har skrivit ner alla barn vi har i SOS Church. Där har jag också med kommande barn d.v.s. ofödda barn som bara väntar på att komma ut! Nu ska jag flytta familjen Kvist son till avdelningen 0-1,5 år i mitt blad!

Idag ska jag ner och bygga i SOS Church!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar